24 oktober 2012

Jelly regenwormen

Maak je eigen eetbare regenwormen met dit simpele recept! Helemaal geweldig voor Halloween of 1 april!


Wat heb je nodig:
  • 1 pakje aardbeien jelly pudding (bijv. van Dr. Oetker)
  • 1 gelatineblaadje of een zakje agar-agar (de laatste is iets steviger)
  • 1 klein bekertje slagroom
  • 3 kopjes kokend water
  • 15 druppels groene voedingskleurstof
  • 100 buigrietjes (of genoeg om je pak te vullen)
  • 1 leeg melkpak



Zo maak je het klaar:

1. Bereid de jelly pudding zoals aangegeven op de verpakking.

2. Laat de pudding afkoelen tot het handwarm is en voeg dan de slagroom en
groene kleurstof toe.

3. Hou de rietjes bij elkaar, vergeet ze niet uit te trekken en zet ze in het lege melkpak.Het is belangrijk, dat de rietjes goed strak in het pak zitten, zodat de jelly er niet uitloopt. Mocht het pak te groot zijn, dan kan je ook een elastiekje om de rietjes heen doen.

4. Giet de gelatinemix over de rietjes, zodat deze gevuld worden en laat deze opstijven.

5. Je kan op meerdere manieren de wormen uit de rietjes krijgen. Je kan bijv. met een deegrol over de rietjes rollen en dan de wormen eruit knijpen. Of je kan de rietjes even onder warm water houden en de wormen eruit laten glijden.


Bron: http://www.instructables.com/id/Bowl-of-Worms-Anyone/
Klik hier om het recept uit te printen

4 opmerkingen:

  1. Wanneer voeg jij het gelatineblaadje toe? En de slagroom niet kloppen? Helaas is mijn serie mislukt. Hij was al aan het opstijven voordat ik de slagroom en kleurstof toevoegde :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zijn wel 2 goeie vragen om antwoord op te krijgen! Ik had het ook graag geweten zodat ik het ook eens voor mijn kinderen kan maken. Moest je ondertussen het antwoord weten, wil je het me laten weten aub? Bedankt 👍

      Verwijderen
    2. https://onelittleproject.com/how-to-make-jello-worms/

      Verwijderen
  2. Ja dat zijn wel 2 goeie vragen om antwoord op te krijgen! Ik had het ook graag geweten zodat ik het ook eens voor mijn kinderen kan maken. Moest je ondertussen het antwoord weten, wil je het me laten weten aub? Bedankt ��

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...